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Vue9xStreamプラグインもOSX64bit対応 [Vue]

Vue9から正式にOSX64bit対応のcocoaバージョンになったんだけど
プラグインもOSX64bit対応になった。
スタンドアロンで使うと操作が軽快になってレンダリング速度も速くなってるので
64bit対応の効果が体感できる。
Lightwave Mac版の64bitでVue9xStreamプラグインを使ってみた。
操作も軽くなってるが安定性も増した気がする。
もと使い込まないと安定性は心配だけどだいぶマシな気がする。
簡単なシーンを作り
TurbulenceFDプラグインとの共存を試してみた。

kabocha.jpg

ちゃんと炎とVueシーンが共存できる。
動画にすると煙のゆらゆらもOK。




真面目に保守契約延長するか?



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コメント 4

RO

あれ?9の解説とかどこに???
イーフロもe-oneにも無いような...
by RO (2010-10-15 13:54) 

ひーちー

ども、こんばんは。
そうですね、まだ公式な仕様とかあまり記載無いですね。
保守契約しているとプレリリース版が早めに使えるので
正式発表はもう少し後だと思います。

一応、こんな内容のお知らせは来ました。
New features available in Vue 9 xStream include:
- New flicker reduction algorithms: Vue 9 proudly introduces new flicker reduction algorithms developed by e-on software. These algorithms produce animated renders with a noticeably reduced amount of flickering, reinforcing Vue as the ultimate solution for rendering animated natural environments. - Faster Rendering: thanks to internal refactoring, Vue 9 renders up to 30% faster than previous versions! - Relighting: to instantly adjust the lighting of the scene after the render completes – lights can be turned on and off, colors can be changed, all in real-time! - Interactive Network Rendering: thanks to advanced data fragmentation and caching for the distribution of scenes to the rendering nodes, Vue 9 allows for completely interactive network rendering. Scenes are rendered to the screen while the network is handled in the background automatically. - Improved Terrain Editor: Contextual brushes and fully customizable terrain brushes, automatic Terrain Retopology, Sculpting and Painting masks, Smear brush, Terrain Canvas extension, ... - EcoSystem 4: dramatically reduced flickering, optimized rendering and memory management for Dynamic EcoSystems, animated EcoSystem populations, and more... - HDR Multi-Pass Rendering, - HyperBlob Technology: convert HyperTextured MetaBlobs to polygon objects with user defined LOD - ideal for the creation of extremely rich and detailed rock formations, - Custom Interfaces: to create simplified high-level controls and access these controls directly from the material editor, the terrain editor or the object editors! - Auto Saving and Scene Snapshots: this unique and innovative technology automatically saves the scenes in the background, while working, without interfering with the user workflow! - And much more (Rocky Mountains fractals, Inverse Kinematics, Cloud Radiosity, Real-World units, Catmull-Clark subdivision, improved texture management, native Cocoa, new interface design, ...) More details on the new features as well as the complete description pages will be published at the time of release.
by ひーちー (2010-10-15 21:50) 

RO

どうもありがとうございます。
レンダが速くなった?ぐらいしかわかりませんが(爆
問題は...とうとうShade12もPPCが非対応に。。。

今iMac修理中ですが...うーん...
by RO (2010-10-17 20:57) 

ひーちー

ども、こんばんは。
僕も新機能は特に使ってないのでわからないのですが
操作が軽くなったこととレンダリング速度が速くなったことは
体感できています。
ただ、もともとが重いソフトなので重いのは重いんですが・・・

Shadeは悩んでいます。
バージョンアップ権利維持のために10.5にバージョンアップしたので
今回もバージョンあげないといけないのですが
何が変わったかよくわからないんですよね。
by ひーちー (2010-10-17 22:51) 

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